Säännöt

14e477667a6f4e36514c3bc5de4fe2ab58c9356531aa998e22pimgpsh_fullsize_distr


Säännöt

Käytöksen tulee olla ammattimaista ja hyvää urheiluhenkeä edustavaa. Tämä tarkoittaa sitä, että tahallinen häviäminen tai esimerkiksi vastustajan halventaminen ja haukkuminen johtavat varoitukseen, tai pahimmillaan joukkueen diskaukseen. Myös huono käytös turnauksen aikana tai sen jälkeen voi evätä joukkueelta osallistumisen tuleviin turnauksiin.

Huijauskoodit, cheatit = ehdottomasti kiellettyjä! Huijauskoodien lisäksi kaikki ulkopuoliset peliin vaikuttavat sovellukset ja skriptit ovat myös kiellettyjä.

Kaikkien pelaajien tulee olla palvelimella 15 min vedon jälkeen.

Pause:
Joukkueet voivat käyttää taktista tai teknistä pausea yhteensä 15 minuuttia per ottelu.

Mikäli pelaaja putoaa serveriltä teknisten ongelmien tai muun syyn takia, voidaan peli laittaa tauolle enintään 15 minuutiksi. Tämän jälkeen peliä jatketaan huolimatta siitä, onko puuttuva pelaaja pelikykyinen vai ei. 15 minuutin maksimi koskee koko joukkuetta ottelun aikana ja kaikki, paitsi kartan vaihdon yhteydessä tapahtuva odottaminen kerryttää sitä.

Pelin kaatuminen tai muu keskeyttävä tekninen häiriö johtaa taukoon. Jos pelaavan pelaajan peli keskeytyy teknisestä, hänestä riippumattomasta häiriöstä, tulee joukkueen kapteenin asettaa peli pauselle. Peli voidaan asettaa tauolle enintään 15 minuutiksi.

Demot:
POV Demon nauhoittaminen on pakollinen jokaisesta pelistä (Nauhoittaminen komennolla ”Record demon_nimi”). Joukkueet voivat pyytää demoa keneltä tahansa vastajoukkueen pelaajalta (max 2), Mikäli kyseinen pelaaja ei luovuta demoa pyydettäessä voidaan hänen joukkueensa diskata. Pyytäneellä joukkueella on 20 minuuttia aikaa tutkia demoja ja ilmoittaa max 5 kohtaa demosta (erä/aika). Adminit voivat päättää käydä demot läpi turnauksen päätyttyä viivästyksien välttämiseksi. Suosittelemme uploadaamaan demot joko onedriveen tai dropboxiin pitkien latausaikojen välttämiseksi.

Bannit:
Mikäli selviää että joukkueen pelaaja on saanut peli- tai VAC-bannit 2 vuoden sisällä, voidaan hänen joukkueensa diskata.
Mikäli epäillään että joukkueen pelaaja käyttää toista käyttäjätiliä kiertääkseen peli- tai VAC-banneja, voidaan hänen joukkueensa diskata.
Mikäli selviää että joukkueen pelaajalla on voimassa olevia (alle 2V vanhoja) pelikieltoja kolmannen osapuolen pelialustoille (Faceit, Cevo, Esea), voidaan hänen joukkueensa diskata.

Kartat:
Joukkueiden kapteenit vetoavat kartat IRC:ssä. Ylempi seedi aloittaa vedon.

BO1 veto: BAN Tiimi 1 – BAN Tiimi 2 – BAN Tiimi 1 – BAN Tiimi 2 – BAN Tiimi 1 – BAN Tiimi 2

BO3 veto:
A: Ylempi seedi, B: Alempi seedi. Ylempi seedi aloittaa aina karttojen poistamisen.
A poistaa yhden seitsemästä karttavaihtoehdosta
B poistaa yhden kuudesta karttavaihtoehdosta
A valitsee ensimmäisenä pelattavan kartan. Joukkue B valitsee aloituspuolen.
B valitsee toisena pelattavan kartan. Joukkue A valitsee aloituspuolen.
A poistaa yhden kolmesta karttavaihtoehdosta
B poistaa toisen kahdesta karttavaihtoehdosta
Jäljelle jäänyt kartta pelataan tarvittaessa, ja aloituspuolet päätetään puukkokierroksella.

• Finaali BO1/BO3
• Finaali pelataan järjestäjän palvelimella!

• Järjestäjä ei tarjoa palvelimia karsintaotteluihin lukuunottamatta live-lähetyksessä pelattavia pelejä.
• Suomen karsinnassa EasyAntiCheat (EAC) käyttö ei ole pakollista. Finaalipeleissä EAC:in käyttö pakollista.
 Joukkueella saa olla maksimissaan kaksi korvaavaa pelajaa (stand-in), jotka tulee olla merkittynä joukkueen profiiliin ennen turnauksen alkua.
• Joukkueen pelaajien nimimerkit ja Steam ID:t täytyy ilmoittaa turnausjärjestelmään ennen turnauksen alkamista. (Mukaanlukien mahdolliset stand-in pelaajat!)
 Esimerkkijoukkue

Map pool:

  • de_inferno
  • de_train
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_cobblestone
  • de_mirage
  • de_cache

 Pelisäännöt

  • Kaikkien pelaajien on oltava edustettavan maansa kansalaisia
  • Pelimuoto: mr15
  • Yhteensä 30 kierrosta, 15 kierrosta molemmille joukkueilla molemmilla puolilla (BO1).
  • Kierrosaika: 1 minuutti 55 sekuntia
  • Pommiaika 40 sekuntia
  • Ensimmäinen joukkue, joka voittaa 16 kierrosta varsinaisella peliajalla, voittaa ottelun.
  • Jokaisen kartan jälkeen pelataan jatkoaika jos kartta muuten päättyy tasan (15-15).
  • Joukkueet aloittavat samalta puolelta johon jäivät varsinaisen peliajan jälkeen.
  • Jatkoaika MR3, 10 000 $.
  • Jatkoaika pelataan niin kauan kunnes voittaja on selvillä
  • Joukkuekoko: 5 vs 5
  • Jokaisen pelin alussa pelataan puukkokierros.
  • Kaikenlainen bugien hyväksikäyttäminen on kiellettyä.

    Turnaustoimihenkilöt varaavat oikeuden muuttaa näitä määritteitä, mikäli olosuhteet niin vaativat.
    Äärimmäisissä olosuhteissa turnauksen järjestäjä varaa oikeuden muuttaa sääntöjä.


Yhteydenotto
admin@csgofinland.fi